Η σιδηροδρομική Εγνατία προ των πυλών

0
43

Συμπεριλαμβάνεται και η Ήπειρος

Εμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές αλλά και στην αξιοποίηση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση, σχεδιάζοντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα υποδομών που θα παντρέψει νέα έργα σιδηρο-δρόμου με την αξιοποίηση λιμένων, οδικών έργων και εμπορευματικών κέντρων.

Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρ-τζης αναθερμαίνει το σχέδιο της σιδηροδρομικής Εγνατίας που συζητείται για δεκαετίες, αλλά παραμένει στα συρτάρια λόγω του μεγάλου κόστους που υπολογίζεται σε 5 δισ. ευρώ, ενώ από τα χείλη του πρωθυπουργού εξαγγέλθηκε την περασμένη Τρίτη από τη Σμύρνη η σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας με την Τουρκία, υπηρετώντας τον στόχο να ανοίξει ο εμπορευματικός δίαυλος της χώρας προς την Ασία και την Ευρώπη. Η σιδηροδρομική Εγνατία θα καλύψει όλη τη Βόρεια Ελλάδα, περιλαμβάνοντας τα τμήματα

Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Θεσ-σαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Κα-βάλα – Ξάνθη, με αναβάθμιση των τμημάτων Προμαχώνας -Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

«Οταν λέμε συνδυασμένες μεταφορές προφανώς δεν εν-νοούμε μόνο ότι θα έρχονται εμπορεύματα και κοντέινερ στη χώρα μας. Σημαίνει ότι θα αναπτυχθούν οι υποδομές, θα αναπτυχθούν τα εμπορευμα-τικά κέντρα που θα φιλοξενήσουν πολύ μεγάλες μεταποιητικές δραστηριότητες και πολλές από αυτές μπορεί να είναι και πολύ υψηλής τεχνολογίας», υποστηρίζει ο κ. Σπίρτζης, τονίζοντας ότι η χώρα μας γίνεται ένα σταυροδρόμι στο διεθνές μεταφορικό έργο τόσο με το σιδηροδρομικό δίκτυό της από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη όσο και με τη σιδηροδρομική Εγνατία με τις μεταφορές από και προς την Ασία εκμεταλλευόμενοι όλα τα λιμάνια και τις υποδομές».