Τελικά η χώρα μας χρειάζεται προβολή για την προσέλκυση τουρισμού ή οι ομορφιές της είναι από μόνες τους ικανές να προσελκύσουν τον επιθυμητό αριθμό τουριστών; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι ναι, η χώρα μας χρειάζεται προβολή για την ανάπτυξη του τουρισμού εφόσον επιθυμούμε την διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, την προβολή και ανάπτυξη και άλλων ειδών τουρισμού εκτός του θερινού (όπως ενδεικτικά χειμερινός, θρησκευτικός, γαστρονομικός κλπ) αλλά και την ανάδειξη λιγότερο γνωστών στο ευρύ κοινό τοποθεσιών που αξίζουν μια επίσκεψη. Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί η ενημέρωση του κοινού σχετικά με την ασφάλεια του ταξιδιού τους στην χώρα μας στην εποχή της πανδημίας που ζούμε.
Την ανάγκη προβολής του τουριστικού της προϊόντος η περιφέρεια Ηπείρου επέλεξε να το εντάξει στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της πολιτικής συνοχής ΕΣΠΑ 2014 – 2020, με την ένταξη του έργου «Δικτύωση και Προβολή του Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου». Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.391.357 ευρώ, εκ των οποίων έχουν ήδη εκταμιευτεί πάνω από 600 χιλιάδες ευρώ για την πραγματοποίηση δράσεων του έργου. Στόχος του έργου είναι ο σχεδιασμός της Επικοινωνιακής Στρατηγικής και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για την προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Ηπείρου. Η γενικότερη στόχευση είναι (μεταξύ άλλων) η αναβάθμιση της ποιότητας της τουριστικής δραστηριότητας, και ο εκσυγχρονισμός των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών, ενώ ειδικότερα, το επιθυμητό αποτέλεσμα ως προς την τουριστική προβολή, στοχεύει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των τουριστικών πόρων και στην διάχυση της τουριστικής κατανάλωσης.
Ειδικώτερα οι πυλώνες του έργου περιλαμβάνουν: 1) Ολοκληρωμένη προβολή – προώθηση της Ηπείρου ως ενιαίου τουριστικού προορισμού 2) Προβολή δραστηριοτήτων και τουριστικών πόρων για τις 4 εποχές – 12 μήνες τον χρόνο 3) Διατήρηση των υφιστάμενων τουριστικών αγορών και υποστήριξη της προσέγγισης των αναπτυσσόμενων αγορών 4) Ανάδειξη των δραστηριοτήτων των ειδικών – εναλλακτικών μορφών τουρισμού σε συνδυασμό με τις επί μέρους περιοχές της Περιφέρειας όπου αυτές αναπτύσσονται 5) Αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων προσβασιμότητας επισκεπτών στην Περιφέρεια Ηπείρου, αεροπορικής, ακτοπλοϊκής, οδικής 6) Αξιοποίηση του χαρακτηριστικού δικτύου των πέντε αρχαίων θεάτρων ως πόλων έλξης – κεντρικών σημείων – διαδρομών τουριστικής περιήγησης και γνωριμίας της Περιφέρειας 7) Ανάδειξη των αγροδιατροφικών προϊόντων της τοπικής παραγωγής ως αναπόσπαστων στοιχείων του τουριστικού προϊόντος 8) Αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων για την ανάδειξη της τουριστικής ταυτότητας.
Στο πλαίσιο του έργου το Σάββατο 17 Ιουλίου στην Πρέβεζα, πραγματοποιήθηκε το «1ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ» της Περιφέρειας Ηπείρου. Το φεστιβάλ αυτό είχε στόχο, την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, συνδυάζοντας την τοπική κουζίνα με την σύγχρονη μαγειρική, έτσι όπως γίνεται σε πολλά street food festival του εξωτερικού, καθιστώντας την επίσκεψη στην Ήπειρο μια συνολικά ξεχωριστή εμπειρία. Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Γαστρονομίας, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, 10 παραγωγοί από την Πρέβεζα και την Άρτα, είχαν την ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο ευρύ κοινό.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή δίπλα μας» με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα άρθρα των δημοσιογράφων στο πλαίσιο του έργου «Η Πολιτική Συνοχής δίπλα μας» είναι ανεξάρτητα από τις απόψεις της ΕΕ και το περιεχόμενο δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.