Στα μεγάλα οδικά έργα που έχουν ενταχθεί για την χρηματοδότηση τους στο πρόγραμμα της πολιτικής συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΕΣΠΑ 2014 – 2020, περιλαμβάνεται και η ολοκλήρωση του μεγάλου δακτυλίου της πόλης των Ιωάννινων και συγκεκριμένα το τμήμα από τον κόμβο του Πανηπειρωτικού Σταδίου μέχρι τον κόμβο Βογιάνου. Η διαφοροποίηση όμως του συγκεκριμένου έργου με τα αντίστοιχα μεγάλα οδικά έργα είναι ότι αυτό περιλαμβάνει και ποδηλατική και περιπατητική διαδρομή μήκους περίπου 2.000 μέτρων.
Το έργο
Η κατασκευή του έργου ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στην συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάνου και καταλήγει στην συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό στάδιο. Έχει συνολικό μήκος 4.360 μέτρα περίπου και περιλαμβάνει παράπλευρους και κάθετους οδούς, καθώς και επτά ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, μέσω των οποίων διασφαλίζεται η ασφαλής σύνδεση και εξυπηρέτηση των παρόδιων οικισμών. Το πρώτο τμήμα του έργου αφορά από το σημείο έναρξης του έργου και μέχρι τη διέλευση της Λεωφόρου Ιωνίας (συνέχεια της Λεωφόρου Γεννηματά), όπου προβλέπεται η κύρια αρτηρία και οι παράπλευροι οδοί και κατασκευάζονται τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι.
Στο τελευταίο τμήμα της οδού μετά το κόμβο η αρτηρία κινείται μεταξύ του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της Ανατολής και του εκτός σχεδίου τμήματός της. Στο τέλος αυτού του τμήματος και στην συμβολή της αρτηρίας με την οδό Ιωαννίνων διαμορφώνεται ισόπεδος κυκλικός κόμβος, ο οποίος θα εξυπηρετεί και την σύνδεση με το Πανηπειρωτικό Στάδιο. Στο ανατολικό άκρο του κόμβου και από τις δύο πλευρές της αρτηρίας διαμορφώνονται επιφάνειες που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για στάθμευση ποδηλάτων και ανάπαυση πεζών. Σε όλο το μήκος της οδού, επί της κεντρικής νησίδας, των παράπλευρων νησίδων και στους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους προβλέπεται η φύτευση δέντρων, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παρέμβασης.
Το έργο έχει ενταχθεί για χρηματαδότηση, όπως προαναφέραμε, στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 από τoν Σεπτέμβριο 2019, με προϋπολογισμό 27.336.071 ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο 2023. Αρχικώς, κατόπιν της ένταξης του, το έργο παρουσίασε προβλήματα στην υλοποίηση του και καθυστέρησεις, όμως φαίνεται ότι πλέον κινείται σε πιο ομαλά επίπεδα. Πράγματι, τον Μάιο 2021 συζητήθηκαν στα αρμόδια δικαστήρια οι αιτήσεις για τον καθορισμό της προσωρινής τιμής μονάδας για την απαλλοτρίωση, ενώ για τις 5 Ιουλίου είχε προκηρυχθεί η διεξαγωγή της ηλεκτρονικής δημοπρασίας για την ανάθεση του έργου.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή δίπλα μας» με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα άρθρα των δημοσιογράφων στο πλαίσιο του έργου «Η Πολιτική Συνοχής δίπλα μας» είναι ανεξάρτητα από τις απόψεις της ΕΕ και το περιεχόμενο δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.